Autovadītāji vispirms vēršās pēc palīdzības pie sava dzīvesbiedra

27.05.2020

Jaunumi un preses relīzes

  • 12.12.2024
    Sveces, kaķi un cepampapīrs: kā nosargāt Ziemassvētkus
    More
  • 05.12.2024
    Apledojums, sniegs un slapjdraņķis. Kā uz ceļa pasargāt sevi un citus
    More
  • 22.11.2024
    Rudens un ziemas tumšais laiks – pārdomām, nevis nomāktībai
    More

Caurdurta riepa, auto elektronikas traucējumi un ceļu satiksmes negadījumi - šie ir biežākie iemesli, kādēļ cilvēkiem nepieciešama palīdzība uz ceļa. Gjensidige Latvija veiktā pētījuma* dati liecina, ka ceļu satiksmes negadījumu situācijā aptuveni trešdaļa autovadītāju (29%) vispirms vērstos pēc palīdzības pie sava dzīvesbiedra, vai arī zvanītu  glābšanas dienestam pa tālruni 112 (29%). Biežākās situācijas, kādēļ cilvēkiem nepieciešama palīdzība uz ceļa, skaidro Gjensidige  Latvija Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Andris Balodis.

Būtiskas atšķirības aptaujas rezultātos ir novērojamas starp sievietēm un vīriešiem. Situācijā, ja ir noticis nelaimes gadījums uz ceļa, vīrieši vairums gadījumu zvanītu atbildīgajiem palīdzības dienestiem (31%), kamēr gandrīz 40% sieviešu vispirms par negadījumu informētu savu  dzīvesbiedru. Pieredze nāk ar laiku un to pierāda aptaujas dati - visbiežāk pie apdrošinātāja nelaimes gadījumā vērstos aptaujātie vecumā virs 55 gadiem (21%), turpetī jauniešiem līdz 19 gadiem šis rādītājs ir visszemākais, vien 7%.

“Visbiežāk autovadītājiem ir nepieciešama palīdzība situācijās, kuras radušās saistībā ar elektronikas darbības traucējumiem, kā piemēram, nav iespējams iedarbināt transportlīdzekli. Nereti rodas arī problēmas ar dzinēju. Arī ceļu satiksmes negadījumi ir viens no biežākajiem iemesliem, kāpēc autovadītāji meklē palīdzību uz ceļa,” informē Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Andris Balodis.

Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs norāda, ka aktuāla problēma ir arī caurdurtas transportlīdzekļa riepas. “Bieži vien ir nepieciešams nomainīt automašīnas riepu, taču lielai daļai jauno transportlīdzekļu to nemaz nav. Rezerves riteņa vietā automašīna var būt aprīkota ar riepas remonta komplektu, kura sastāvā ir riepu remonta putas un gaisa kompresors. Ja riepas defekts ir pārāk liels un ar remonta putām defektu nav iespējams novērst, automašīna ir jātransportē uz servisu,” norāda Andris Balodis.

Palīdzība uz ceļa mainās arī sezonāli. “Aukstajos ziemas mēnešos bieži problēmas rodas saistībā ar transportlīdzekļa akumulatoru. Tas ir izlādējies un automašīnu vairs nevar  iedarbināt. Ir bijuši arī gadījumi, kuros auto pats aislēdzas ciet un autovadītājam ir nepieciešams izsaukt palīdzības dienestu,” stāsta Gjensidige Latvija Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Andris Balodis.

Eksperts aicina atcerēties ikvienu autovadītāju sazināties ar nepieciešamajiem dienestiem situācijās, kurās nepieciešama palīdzība. Kā arī, ja ir iesaistītas vairāk kā divas automašīnas vai ir cietušie, vai nodarīti bojājumi kādai trešajai pusei, nekavējoties ir jāzvana ceļu policijai pa tālruni 112.  Pie apdrošinātāja jāveršas situācijās, ja transportlīdzeklis ir bojāts. Andris Balodis norāda, ja transportlīdzeklim ir KASKO polise, tad jāsazinās ar savu apdrošinātāju, pārējos gadījumos, kad bojājumus Jūsu auto ir nodarījis cits transportlīdzeklis ir jāvēršas pie vainīgās puses OCTA apdrošinātāja. Turklāt, OCTA polises gadījumā, ja ceļu satiksmes negadījumā iesaistītās abas puses var vienoties par saskaņotā paziņojuma korektu aizpildīšanu, tad uz notikuma vietu ceļu policija nav jāizsauc.

*Reprezentatīvu viedokļu pētījumu 2020. gada februārī veica tirgus pētījumu kompānija “Nielsen”. Pētījuma laikā aptaujāti 1600 Latvijas iedzīvotāji, 1600 Igaunijas iedzīvotāji un arī 1600 Lietuvas iedzīvotāji.