Kā rīkoties nozaudētas vai sabojātas bagāžas gadījumā?

10.03.2023

Jaunumi un preses relīzes

  • 12.12.2024
    Sveces, kaķi un cepampapīrs: kā nosargāt Ziemassvētkus
    More
  • 05.12.2024
    Apledojums, sniegs un slapjdraņķis. Kā uz ceļa pasargāt sevi un citus
    More
  • 22.11.2024
    Rudens un ziemas tumšais laiks – pārdomām, nevis nomāktībai
    More

Ieteikumi, kā rīkoties, ja ir nozagta vai nozaudēta bagāža

 

Ceļojums tikko kā sācies, bet bagāža līdz galamērķim nav nokļuvusi? Tā noteikti nav patīkamākā situācija, ko piedzīvot, atrodoties prom no mājām. Šī iemesla dēļ Gjensidige Latvija speciālisti ir apkopojuši padomus, kā rīkoties gadījumā, ja ceļojuma laikā ir aizkavējusiesnozagta vai nozaudēta bagāža.

 

Ar bagāžu saistītie atlīdzību gadījumi – krietni pieauguši

 

“Ceļojumam būtu jābūt patīkamai atpūtai no ikdienas, taču neviens nav pilnībā pasargāts no tā, ka ir nozagta vai nozaudēta bagāža. Mūsu novērojumi liecina, ka, kopš cilvēki atsākuši aktīvāk ceļot, arī ar bagāžu saistītie atlīdzību gadījumi ir krietni pieauguši – par 36 %, salīdzinot ar 2020. gadu un 9 reizēes, salīdzinot ar 2021. gadu, kad ceļošana bija stipri ierobežota. Pirmais, ko iesakām darīt, ir veikt tādas preventīvas darbības, kā ceļojumu apdrošināšanas iegāde, kofera un tā satura nofotografēšana un iepazīšanās ar konkrētās aviokompānijas informāciju attiecībā uz rīcību pazaudētas bagāžas gadījumā,” stāsta Gjensidige Latvija filiāles vadītāja Sanita Glovecka.

 

Pārliecinieties, vai bagāža tiešām ir pazudusi

 

 Pirms krist panikā par to, ka ir nozaudēta bagāža, no sākuma būtu svarīgi pārbaudīt, vai koferis gadījumā neatrodas lidostā. Lielākajās lidostās nododamā bagāža var tikt izsniegta līdz pat divu stundu laikā kopš lidmašīnas nosēšanās brīža. 
Daudz aviokompāniju ir parūpējušās par šādām situācijām, un to lietotnē ir iespējams sekot līdzi bagāžas statusam. Noteikt bagāžas statusu būs iespējams tad, ja iepriekš ticis piefiksēts bagāžas identifikatora numurs, tāpēc, pēc čemodāna reģistrēšanas lidostā, tas ir jānofotografē. Gadījumā, ja ir pavisam nozaudēta bagāža, jāvēršas lidostas uzziņu dienestā, un jāreģistrē bagāžas nozaudēšanas fakts. Ja lidostas teritorijā mantas netiks atrastas, visticamāk, tās darbinieks aicinās sazināties ar attiecīgās aviokompānijas bagāžas servisu. 
Prakse rāda, ka visbiežāk nozaudēta bagāža tiek atgriezta 24 – 36 stundu laikā, taču, ja iespējams, ceļotājiem ieteicams pašas nepieciešamākās mantas ievietot rokas bagāžā.
Tāpat vēlams ceļojuma koferim pievienot klāt nozīmīti ar vārdu un telefona numuru. Tādējādi varēsi vieglāk atpazīt savu bagāžu starp citu pasažieru mantām, turklāt pazušanas gadījumā atradējs varēs vienkārši ar Tevi sazināties

 

Informējiet aviokompāniju par nozaudētajām mantām

 

Brīdī, kad radušās aizdomas par to, ka nozaudēta bagāža, svarīgi pēc iespējas ātrāk par to informēt aviokompānijas personālu. Vislabāk par tālāko rīcību spēs atbildēt aviokompānijas darbinieki, kuri atrodas lidostā.  

 

Aizpildiet nozaudētās bagāžas veidlapu

 

Informāciju par to, kā rīkoties nozaudētas vai sabojātas bagāžas gadījumā, atradīsiet aviokompānijas mājaslapā. Nereti tīmekļa vietnēs ir jau izveidotas atsevišķas sadaļas ar visu aktuālo informāciju par to, kā rīkoties, ja galamērķī neesat saņēmuši savu čemodānu. Pārsvarā šajā sadaļā atrodama arī veidlapa, kuru nepieciešams aizpildīt nozaudētas mantas gadījumā. Svarīgi atcerēties, ka veidlapā jānorāda pēc iespējas precīzāka un detalizētāka informācija, piemēram, kofera krāsa, parametri, kā arī tā saturs. Arī čemodānā esošās mantas jāapraksta precīzi, tāpēc ieteicams pirms gaidāmā lidojuma nofotografēt savu čemodānu un tā saturu, lai atvieglotu veidlapas aizpildīšanas procesu. Jāņem vērā, ka aviokompāniju nosacījumi pazaudētas bagāžas gadījumā var atšķirties, tādēļ svarīgi iepriekš ar tiem rūpīgi iepazīstieties.

 

Pieprasiet aviokompānijai atlīdzināt izdevumu

 

Svarīgi atcerēties, ka kompensācijas apjoms, kā arī laika posms, no kura bagāža tiek uzskatīta par nozaudētu, katrai aviokompānijai atšķiras. Nereti aizkavētas bagāžas gadījumā aviokompānija piedāvā iespēju iegādāties un apmaksāt pirmās nepieciešamības preces, piemēram, klimatam atbilstošu apģērbu, zobu pastu, šampūnu un citas pirmās nepieciešamības preces. Pēc preču iegādes būtiski saglabāt šos izdevumu apliecinošus dokumentus, lai aviokompānija vai apdrošinātājs varētu izdevumus atlīdzināt.

 

Ja tiek konstatēta sabojāta bagāža, aicinām nekavējoties situāciju sākt risināt, vēl esot uz vietas lidostā – uzrakstot iesniegumu vai ziņojumu par šo atgadījumu. Ne vēlāk kā 7 dienu laikā to nosūti attiecīgajai aviokompānijai, kuras pakalpojumus izmantoji. Lai būtu visi nepieciešamie pierādījumi, bojājumus iemūžini ar mobilā tālruņa palīdzību. Gadījumā, ja radītie bojājumi ir neatgriezeniski, saņemsi atlīdzību bagāžas vai tās remonta izdevumu apmērā.

 

Pirmais glābējs – apdrošinātājs

 

Nereti aviokompānijas pēc kompensācijas aicina vērsties pie apdrošinātāja, jo, ja bagāža pazudusi vien dažas stundas, aviokompānija neuzskata, ka par šādu situāciju pienākas atlīdzība. Šādā situācijā no aviokompānijas ir iespējams saņemt apstiprinājuma vēstuli par nozaudēto bagāžu, ko iesniegt apdrošinātājam. Tādēļ pirms katra ceļojuma ieteicams iegādāties arī ceļojuma apdrošināšanu, kas būs kā drošības spilvens šādām situācijām. Ceļojuma apdrošināšana pasargās ne tikai traumas vai saslimšanas gadījumā, bet arī atcelta lidojuma, nozaudētas un bojātas bagāžas un nozagtas mantas gadījumā. Šobrīd cilvēki dodas ceļojumos atbilstoši sezonai: slēpot Eiropā vai baudīt siltumu Ēģiptē un Āzijā. Ceļotāji visbiežāk izvēlas apdrošināt ārstēšanās un repatriācijas izdevumus, kā arī nelaimes gadījumus. Slēpotāji papildus izvēlas personas civiltiesiskās atbildības un sporta inventāra apdrošināšanu. Savukārt ceļotāji, kuri ceļojumā dodas ar lidmašīnu, apdrošināšanas segumā visbiežāk iekļauj bagāžu, ceļojuma atcelšanu un pārtraukšanu, lidojuma aizkavēšanos un ceļojuma dokumentus.

 

Taču aicinām ņemt vērā, ka bagāžas noteikumi attiecībā uz atlīdzības izmaksāšanu tiek vērtēti individuāli, rūpīgi izvērtējot katru gadījumu atsevišķi. Tavām ērtībām, pie mums, Gjensidige, pieteikumu atlīdzības saņemšanai ir iespējams aizpildīt tiešsaistē.  

Izvēlies drošu un uzticamu apdrošinātāju, kas parūpēsies par to, lai Tu bez raizēm un likstām varētu izbaudīt atpūtu. Mēs saviem klientiem nodrošinām: 

  • optimālu cenas un kvalitātes attiecību;
  • ātru izmaksu atlīdzināšanu; 
  • diennakts atbalstu un palīdzību. 

Nozagta vai nozaudēta bagāža var radīt gana daudz neērtību un sabojāt ceļotprieku. Lai arī no šī riska neviens nav pasargāts, tomēr ir iespēja jau laikus apdrošināties, ietverot savas ceļojuma apdrošināšanas paketē arī šī riska segumu. Pērc ceļojuma apdrošināšanu Gjensidige Latvija un baudi pelnītu atpūtu bez raizēm!